매스티지marketing
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작성일 19-07-11 10:44본문
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빅시의 매스티지마케팅 도입
USA didn`t have lingerie market for mid-ranked people. in mid 1980, there were divided by 3 markets: super premium lingerie(more than 75 dollars), Winner’s that is department store`s brand. (10~15 d…(투비컨티뉴드 )
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매스티지marketing
매스티지마케팅 定義(정이)
Masstige is combination of mass and prestige. In other words, masstige means luxury brands for mid-class people. Masstige stragegy targets mid-ranked people and its products can make them feel a sense of superiority among the mid-grade people and can feel the quality of luxury products little bit. There are top four `prestige` brand targeting the masses (called `masstige` marketing)in Korea - Louis Quatorze, MCM, DAKS, and Metro City - have managed an average 250 billion won in sales each year.
매스티지는 mass와 prestige의 합성어입니다.(이해가 더 쉬울 거 같아서요!) 그들은 mean or average(평균) 매 년 2조 5천억 원을 벌어들이고 있습니다. 한국의 가장 유명한 네 가지 매스티지 브랜드는 Louis Quatorze, MCM, DAKS, Metro City가 있습니다. 매스티지 전술은 중산계층의 사람들을 타겟으로 하고 그들의 제품은 중산층에게 우월감을 느끼게 하고 고급 제품의 질을 느낄 수 있게 해줍니다. 다시 말해서, masstige는 중산층을 위한 고급 브랜드라는 겁니다.